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職種名広報(部長職);Corporate Affairs Director(TAM0386)

更新日 2018/07/11

企業PR

人の心を豊かで活力あるものにするために:
一人のお客様、一杯のコーヒー、そして一つのコミュニティーから

当社は「企業ミッションの体験」をお客様にお届けするために挑戦と成長を続けています。お客様の心を豊かで活力あるものにするために専門性を活かし、成長を一緒に支えていただける方をお待ちしております。

職 種 広報、IR
業 種 【サービス系】
フードサービス
事業内容

コーヒーストアの経営/コーヒー及び関連商品の販売

仕事内容

【ミッション;Responsibilities, missions】
The leader serves as a key company spokesperson and directly manages the relationships between the company and media, influencers and other key stakeholders.

The ideal candidate would have strengths in creativity, strategic mindset and ability to express and organize the plans with a clear, professional and engaging approach.

企業のスポークスマンとして、企業と関係するメディア、インフルエンサー、主要なお取引先などに対して直接的で適切な対応を実行すること

発想力が豊かで、戦略的思考により計画を表現し組立できる能力を持つ明快で専門的、人を引きつける行動力のある人材を求めます。

【キャリアプラン;Future career path】
・The person could be a division manager of Marketing someday.
・Another option could be, as we grow, we may create PR as a division some years from now.

・マーケティングディビジョンマネージャー
・PRディビジョンマネージャー

応募資格

【必要経験;Mandatory experience】
Experience in Social impact and creating a framework for our activities that is meaningful for the communities and able to be utilised locally

Company spokesperson
-Strong presentation skills are required
-This candidate will be speaking on behalf of the company via media events, press conferences and directly to media and stakeholders

Crisis management - leading a company’s efforts to manage brand crisis with cross-functional and global teams

Measuring performance and adapting to optimize performance over time

Experience with a global brand

社会的影響の経験と地域社会に意味があり活用できる枠組み作り

企業広報経験
・専門的なプレゼン能力
・各種メディア、イベント、プレス発表、そのた社外関係者に対する対応

クライシスマネジメント
・クロスファンクショナルにグローバルチームと対応

パフォーマンスの測定、時間の経過とともにパフォーマンスを最適化する適応

グローバルブランドの経験

【必要な知識・スキル;Knowledge & skill】
・Corporate Social Responsibility - leadership or deep involvement with a company CSR strategy, planning or execution.
・Developing and managing long-term relationships with Non Profit Organizations (NPO)
・Understanding and leadership of a company brand with digital channels (SNS, web, influencers, digital media)

・CSR経験(戦略立案、実行)
・NPOとの長期的な関係の構築と育成
・企業ブランドのデジタル領域でのリーダーシップの理解
・ビジネスレベルの英語力

【その他】
・40歳〜52歳位が望ましい

勤務地 関東 (東京都)
勤務時間

10:00〜18:30(休憩時間:12:30〜13:30)

福利・厚生

雇用、健康、労災、厚生、財形、その他(確定拠出年金制度)
定年制:60歳

休日・休暇

日曜日、祝祭日、土曜日、その他(年間休日119日)

所在地 東京都
設立・創業 1995年
従業員数 3712名
資本金 254億6181万円
担当者名 高橋 勝
部署名 人材開発事業部
電話番号 03-3556-5157
メールアドレス m-takahashi@careernetwork.co.jp

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